The colour keyboards of 1959

  • 4320A
    rouge vermillon 59
  • 4320B
    blanc ivoire
  • 4320C
    rose vif
  • 4320D
    terre sienne brûlée 59
  • 4320E
    noir d'ivoire
  • 4320F
    vert olive vif
  • 4320G
    vert 59
  • 4320H
    gris 59
  • 4320J
    terre d'ombre brûlée 59
  • 4320K
    bleu outremer 59
  • 4320L
    ocre jaune clair
  • 4320M
    le rubis
  • 4320N
    bleu céruléen 59
  • 4320O
    gris clair 59
  • 4320P
    terre sienne claire 59
  • 4320R
    ombre naturelle 59
  • 4320S
    orange vif
  • 4320T
    bleu outremer foncé
  • 4320U
    gris foncé 59
  • 4320W
    le jaune vif
  • 4320A
    rouge vermillon 59
  • 4320B
    blanc ivoire
  • 4320C
    rose vif
  • 4320D
    terre sienne brûlée 59
  • 4320E
    noir d'ivoire
  • 4320F
    vert olive vif
  • 4320G
    vert 59
  • 4320H
    gris 59
  • 4320J
    terre d'ombre brûlée 59
  • 4320K
    bleu outremer 59
  • 4320L
    ocre jaune clair
  • 4320M
    le rubis
  • 4320N
    bleu céruléen 59
  • 4320O
    gris clair 59
  • 4320P
    terre sienne claire 59
  • 4320R
    ombre naturelle 59
  • 4320S
    orange vif
  • 4320T
    bleu outremer foncé
  • 4320U
    gris foncé 59
  • 4320W
    le jaune vif

The colour keyboard shown above represents a digital interpretation of Le Corbusier's original colour keyboard. Use the arrows above the colour boxes to create the perfect colour harmony, with up to four combination colours.

In 1959, Le Corbusier expanded the Architectural Polychromy with 20 stronger colours and an additional impressive colour keyboard. The combination of colourful and achromatic hues and different brightness values underlines the exceptional experience of Le Corbusier in architecture and as a painter, which forms the foundation of the entire Architectural Polychromy.


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